Studenten die met een bijdrage vanuit Stichting A.S.C. Academy een studie- of onderzoeksproject hebben gevolgd, dienen twee maanden na afloop van het project een schriftelijk verslag te maken. Alle verslagen zullen hier te lezen zijn.

Verslag Thijs van Schaik
“Mijn stage heb ik inmiddels afgesloten en ik ben doorgegaan met het onderzoek voor mijn promotie. De master thesis die ik geschreven heb is beoordeeld met een 9.5, waardoor ik cum laude afgestudeerd ben met de additie van het Top Master programma. Ik ben ervan overtuigd dat deze ervaring een kickstart is voor mijn verdere wetenschappelijke carrière” – Department of Neurosurgery in het Brigham Women’s Hospital, Harvard Medical School, Boston MA (VS)

Verslag Lotte Warns
“Mijn verwachting van de hoeveelheid kennis die ik dacht op te doen, is ver overstegen en heeft meer dan bijgedragen aan mijn ontwikkeling als onderzoeker. Ik heb mij tijdens dit avontuur op zowel academisch vlak als persoonlijk vlak verder ontwikkeld en dit gaat mij zeker verder helpen in mijn aspiraties. Ik zal dit avontuur altijd koesteren.” – FeldmanHall Lab, Brown University (VS)

Verslag Mathijs Carvalho Mota
“Als ik nu terugkijk op mijn wetenschappelijke stage in de Verenigde Staten dan denk ik aan een van de leukste periodes in mijn leven. Mijn werkdagen waren heel erg lang, maar alle randvoorwaarden van werken bij zo een bijzondere universiteit als Harvard wogen daar echt tegenop.” – Boston MA (VS), Harvard University

Verslag Lara van Weegen
“From 15 – 25 August 2014 I was a participant in the International Leadership Forum. We need to dive deeper into someone’s mind and find the mental model that underlies it.” – California (VS), Stanford University, Logic

Verslag Koen Verweij
“In La Concordia zouden wij zo veel mogelijk kinderen van tandheelkundige hulp gaan voorzien. Er moest behandeld worden en dit gebeurde met een schooltafel als tandartsstoel, een hoofdlampje als licht en zonder elektriciteit.” – Ecuador, tandheelkunde

Verslag Sjoerd Oppenheim
“Het feit dat je met zulke interessante professoren over hun specifieke onderwerpen in kleine groepen les kon krijgen maakt dat dat ik veel te veel vakken had genomen. Dat bleek de leukste vergissing te zijn geweest, die ik ooit heb gemaakt.” – Columbia Law School (VS), Rechten